Σχετικά με Εμένα

 

Βιογραφικό Σημείωμα 

 


Γεννήθηκα στην Πτολεμαίδα της επαρχίας Εορδαίας, στις 13.02.1962.

 

Σπούδασα ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, απ'όπου αποφοίτησα το 1990. Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Απρίλιο του 1990 παρα­κολούθησα μαθήματα στην Ακαδημία Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου, στα πλαί­σια του προγράμματος ανταλλαγών "Erasmus". Από τον Νοέμβριο του 1990 μέχρι τον Οκτώβριο του 1998 έζησα και εργάζομουν στο Μόναχο της Γερμανίας όπου από το 1992 έως το 1996 σπούδασα ζωγραφική και Διδακτική της Τέχνης (Kunsterziehung) στην εκεί Ακαδημία Εικαστικών Τεχνών με την οικονομική υπο­στήριξη του κληροδοτήματος του Σπυρίδωνος Βικάτου (της Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας). Απόκτησα το πτυχίο της καθηγήτριας της Τέχνης που προορίζεται για διδασκαλία στο Γερμανικό Gymnasium. (Lehramt fur Kunsterziehung).

Από το χειμερινό εξάμηνο του 1992 μέχρι το εαρινό του 1998 δίδαξα ζω­γραφική στο Λαικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου (Volkshochschule, München). Από τον Νοέμβριο του 1998 διδάσκω το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής (Εικα­στικά) στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου της Θράκης που λειτουργεί στην Αλεξανδρούπολη και είμαι υποψή­φια διδάκτωρ για την Διδακτική της τέχνης στην ΑΣΚΤ Αθήνας.

 

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ:  

 

1990 Εκθεση των αποφοίτων της Α.Σ.Κ.Τ. στην Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας.
1991 Ετήσια Εκθεση της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου.
1992 Ετήσια Εκθεση της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου.
1993 Εκθεση του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών στη Λευκάδα, με τον τίτλο «Μο­ντέρνα Ελληνική Ζωγραφική».
1993 Ετήσια Εκθεση της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου.
1993 Εκθεση του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών στο Ζάπειο Μέγαρο και στο Ωδείο Γλυπτών.
1995 Ετήσια Εκθεση της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου.
1995 Εκθεση της Αγροτικής Τράπεζας της Στουτγκάρδης, με έργα ελλήνων καλλιτεχνών που ζούν στον νοτιογερμανικό χώρο.
1996 Ετήσια Εκθεση της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου.
1997 Εκθεση του φοραλμπεργκικού συλλόγου Φιλοξενία, στο Φελντκίρχ της Αυστρίας.
1998 Εκθεση των Ελλήνων καλλιτεχνών που ζούν στο Μόναχο, Γκάσταϊκ, Μόναχο.
1998 Εκθεση του φοραλμπεργκικού συλλόγου Φιλοξενία, στο Φελντκίρχ της Αυστρίας.
1999 Συμμετοχή στο 2ο Διαβαλκανικό Συμπόσιο Εικαστικής Δημιουργίας, από τις 4-18 Ιουλίου στη Σαμοθράκη και Εκθεση (Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας).
1999 Εκθεση της Γερμανοελληνικής Εταιρίας Επιστημόνων του Σβέτσιγκεν και του ΕΕΤΕ.
2000 Συμμετοχή στο Α' Πανελλήνιο Συμπόσιο Εικαστικής Δημιουργίας, από τις 14-30 Ιουλίου στη Σαμοθράκη και Εκθεση (Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας).
2000 Έκθεση του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Αλεξανδρούπολης.
2001 Έκθεση του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Αλεξανδρούπολης. 

2008 Artgallery, 8 Εβρίτες καλλιτέχνες, Τρένο του Πολιτισμού, Νομαρχία Έβρου

2008 Πινακοθήκη Διδυμοτείχου, 8 Εβρίτες καλλιτέχνες, Τρένο του Πολιτισμού, Νομαρχία Έβρου

2012 Σχολή Δημοτικής Αστυνομίας Πτολεμαίδας, (1-11.11), Δήμος Πτολεμαίδας για τα 100 χρόνια

2013 Artgallery (27.03-17.04), Μάρτης της Ισότητας, ¨Τέχνη γένους θηλυκού¨

 

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ:

 

1991 Βιβλιοθήκη της πόλης Κάουφμπόυρεν.
1994 Ελληνικό κέντρο Μονάχου.
1995 Λαϊκό Πανεπιστήμιο του Μονάχου.
2011 ArtGallery - Αλεξανδρούπολη (22.03-5.04.2011)

2011Cafe-Bistro Elemento 41 -Αλεξανδρούπολη (11.10-13.11)

2011 Λαογραφικό Μουσείο-+Βιβλία Καφετζή, ΦΕΞ Ξάνθης (13.12.2011-30.01.2012)

2012 Cafe-Bistro Elemento 41-Aλεξανδρούποη (16.10-15.12)

2012 512 Gallery- Γκαλερί Έκφραση, Πτολεμαίδα ( 2-11.11.) Δήμος Πτολεμαίδας για τα 100 χρόνια

2012 Φουαγιέ Δημαρχείου Δράμας, (19.12.2012-25.02.2013), Δήμος Δράμας

2014 Artgallery, Kάθε μέρα η αυτοπροσωπογραφία μου, έρευνα πάνω στην απεικόνιση (11-22.02.)

2014, Cafe-Bistro Elemento 41, Αλεξανδρούπολη, Μάιος

2015 Cafe-Bistro Elemento 41 Aλεξανδρούπολη, Μάιος

Διδακτικό έργο
 
Διδακτική δραστηριότητα:

Αύγουστος 1986


Ως φοιτήτρια ακόμη, σκέφθηκα να συγκεντρώσω τα παιδιά της γενέθλιας πόλης μου και να τα διδάξω εθελοντικά. Έτσι δημιουργήθηκε το καλοκαιρινό σχολείο ζωγραφικής στην Πτολεμαίδα Κο­ζάνης, με τη συνεργασία δύο φίλων δασκάλων. Τα μαθήματα διήρκεσαν 1 μήνα, διδάσκαμε 10 ώρες την ημέρα και εκπαιδεύσαμε 300 παιδιά, ηλικίας από 5 μέχρι 15 ετών. Στο τέλος παρουσιάσαμε 400 έργα  σε τριήμερη έκθεση στην κεντρική πλατεία της πόλης. Το σχολείο λειτούργησε εφάπαξ, τα μαθήματα πραγματοποιήθηκαν στο Α΄δημοτικό σχολείο της πόλης και γιαυτό συνεργαστήκαμε με τον Δήμο Πτολεμαίδας.

 

Οκτώβριος 1986

 

Ως συνέχεια του καλοκαιρινού σχολείου και με αφορμή την έκθεση, πραγματοποιήθηκε Σεμινάριο αισθητικής αγωγής στους δασκάλους της περιοχής, σε συνεργασία με το γραφείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Εορδαίας. Το σεμινάριο διήρκεσε έναν μήνα, έγινε σε εθελοντική βάση και εκπαιδεύθηκαν 25 δάσκαλοι.

 

Οκτώβριος 1987-Ιούνιος 1988, ΧΑΝ Αθηνών

 

Διδασκαλία σε παιδιά 9-12 ετών, 2 ώρες, μια φορά την εβδομάδα

 

Δεκέμβριος 1990 - Ιούλιος 1991

 

Μέσα από το πρόγραμμα Εράσμους και την τετράμηνη παραμονή μου στο Μόναχο (Γενάρης-Απρίλης 1990), γοητεύθηκα από την ιδέα του Σχολείου της Φαντασίας, και θέλησα να γίνω μέρος του.

Διδασκαλία σε τρία δημοτικά σχολεία του Μονάχου, στα πλαίσια του πειραματικού σχολείου Τέχνης: «Το σχολείο της Φαντασίας».

 

Οκτώβριος 1991 - Ιούνιος 1992

 

Δίδαξα ως αναπληρώτρια καθηγήτρια σε δύο τάξεις (Α΄και Γ΄) σε ελληνικό Γυμνάσιο του Μονάχου (Albert Schweitzer Schule).

 

Από το 1992 έως το 1998

 

Δίδαξα ως εισηγήτρια στο Λαϊκό Πανεπιστήμιο του Μονάχου (Münchner Volkshochschule) σε τμήματα που παίρνουν μέρος γονείς μαζί με τα παιδιά τους:

«Ζωγραφίζω και κατασκευάζω»
«Σχεδιαστικά και ζωγραφικά παιχνίδια»
«Ακουαρέλλα και αυγοτέμπερα» για γονείς και παιδιά.
Από το 1994 έως το 1998:

 

Δίδαξα και σε ομάδες ενηλίκων:

«Ακουαρέλλα για αρχάριους και προχωρημένους»
«Ακουαρέλλα για προχωρημένους»«Σπουδή πορτραίτου»
«Πώς ν'αναπτύξω τις ικανότητες μου στη ζωγραφική» (Παρουσίαση όλων των τεχνικών)
 Γα τον σκοπό αυτό, εκπαιδεύθηκα ανάλογα από το Λαικό Πανεπιστήμιο, με 12 εξάωρες επιμορφώσεις σε θέματα της εκπαίδευσης ενηλίκων...

 

Διοργάνωση και υλοποίηση Σεμιναρίων:

 

 

 29.08-2.09 1997, Σεμινάριο Αισθητικής Αγωγής σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ της Αθήνας, Καλλιτεχνικός Σταθμός και Μουσείο Ύδρας

 

Οργάνωσα, συντόνισα και διερμήνευσα τετραήμερο σεμινάριο, με την πρόσκληση τεσσάρων Γερμανών συναδέλφων, αποφοίτων της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου.

Σκοπός του σεμιναρίου ήταν η παρουσίαση του γερμανικού τρόπου διδα­σκαλίας της Αισθητικής αγωγής, όπως εφαρμόζεται στα βαυαρικά σχολεία, η διερεύνηση εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας που ενισχύουν την καθολική μάθηση, η παρουσίαση του Εικαστικού προβληματισμού των σπουδών της Διδακτικής της τέχνης στην Ακαδημία Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου και η επικοινωνία.

Συνολική διάρκεια του σεμιναρίου: 30 ώρες.

Στο σεμινάριο έλαβαν μέρος: 11 φοιτητές της ΑΣΚΤ, 11 καθηγητές καλλιτε­χνικών και 4 δάσκαλοι του δημοτικού από το νησί. Στη διδασκαλία έλαβαν μέρος και οι δύο από τους 4 γερμανούς συναδέλφους- καθηγητές καλλιτεχνικών από Γυμνάσια της Βαυαρίας, οι ο­ποίοι κλήθηκαν γιά το σκοπό αυτό.

Το σεμινάριο ήταν σε εθελοντική βάση και δωρεάν γιά τους συμμετέχοντες.

Πρακτικά του Σεμιναρίου παραδόθηκαν σε δύο τόμους, στην βιβλιοθήκη της ΑΣΚΤ.

 

1998 Σεμινάριο στη Στουτγκάρδη Γερμανίας την 13.12.1999 σε 69 έλληνες δα­σκάλους

 

Τον Δεκέμβριο προσκλήθηκα από τον Συντονιστή του Ελληνικού Προξενείου στην Στουτγκάρδη, να επιμορφώσω τους Έλληνες δασκάλους που διδάσκουν στα σχολεία μητρικής γλώσσας του Κρατιδίου  Βάδης Βυρτεμβέργης, στη Γερμανία. Το σεμινάριο διοργανώθηκε με πρω­τοβουλία του Γραφείου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ελληνικού Προξε­νείου της Στουτγκάρδης, σε συνεργασία με τον σύλλογο ελλήνων δασκάλων Στουτγκάρδης, ο Αριστοτέλης. Το σεμινάριο διήρκεσε 5 ώρες και αφορούσε την εισαγωγή στα στοιχεία της εικαστικής διαμόρφωσης, το σημείο, τη γραμμή, το παιχνίδι με τα διάφορα σχήματα και το χρώμα.

 

1999 Νοέμβριος-Δεκέμβριος ΠΕΚ Καβάλας, Αλεξ/πολης

 

Δημιουργικό μάθημα της τέχνης στο δημοτικό σχολείο-Η διαθεματική διδα­σκαλία του μαθήματος των Εικαστικών και της Μουσικής: Σεμινάριο 24 ωρών κάθε φορά σε ομάδες 30 δασκάλων. Η μια στην Ξάνθη και η άλλη στην Αλεξ/πολη. Η σύλληψη της ιδέας και η διατύπωση του προγράμματος είναι δική μου. Τα προγράμματα υλοποιήθηκαν με τη συνεργασία της Μουσι­κού Σμαράγδας Χρυσοστόμου, καθηγήτριας του Μουσικού Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών και της καθηγήτριας του Π.Τ.Δ.Ε του ΑΠΘ στη Φλώρινα, Βάσως Παπαδοπούλου.

 

Συνεργάστηκα με τα ΠΕΚ Καβάλας-Αλεξανδρούπολης στα πλαίσια της Εσαγωγικής Επιμόρφωσης νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών ΠΕΟ8, με διδασκαλία, από το 2000-2007

 

2001    Μάρτιος: «Συνάντηση με έργα Τέχνης», Πτολεμαίδα

 

Συνεργασία με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πτολεμαίδας. Σεμινάριο 6 ωρών με θέμα την προσέγγιση του Έργου Τέχνης. Προτάσεις και παράδοση εποπτικού υλικού για τη διδασκαλία.

 

Σαμοθράκη, Διεθνή Εικαστικά Εργαστήρια:

 

Για να φέρω την διδασκαλία της Τέχνης στο επίκεντρο, διοργάνωσα τρία Εικαστικά Εργαστήρια:

 

2003 Α΄Διεθνές Εικαστικό Εργαστήριο, Σαμοθράκη, 20-30.06, σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ Αθήνας (καθηγήτρια Τιτίκα Σάλλα), την Ακαδημία Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου (καθηγητή Fridhelm Klein)  και τον Δήμο Σαμοθράκης 

Δεκαήμερο καλλιτεχνικό εργαστήριο, Έκθεση των έργων και Διημερίδα με τον τίτλο:

Η διδασκαλία τη Τέχνης στην Ελλάδα-Προοπτκές. Η τέχνη στο Γερμανικό Εκπαιδευτικό Σύστημα, Πνευματικό Κέντρο Νικόλαος Φαρδύς, Χώρα Σαμοθράκης

 

  2004 Β΄Διεθνές Εικαστικό Εργαστήριο, Σαμοθράκη, 26.06-4.07, σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ Αθήνας (καθηγήτρια Τιτίκα Σάλλα), το Ινστιτούτο Παιδαγωγικής της Τέχνης του Πανεπιστημίου του Μονάχου (καθηγητές Wolfgang Kehr, Jürgen Meyer, Ludwig Schleicher) και τον Δήμο Σαμοθράκης. 

Δεκαήμερο καλλιτεχνικό εργαστήριο, Έκθεση των έργων και Διημερίδα με τον τίτλο:

Μύθοι και καλλιτεχνική έκφραση- Γερμανία: Η εκπαίδευση των δασκάλων-Διδασκαλία της Τέχνης στην Ελλάδα, Πνευματικό Κέντρο Νικόλαος Φαρδύς, Χώρα Σαμοθράκης

 

2006, Γ΄Διεθνές Εικαστικό Εργαστήριο, Σαμοθράκη, 18- 26.06, σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ Αθήνας (καθηγήτρια Τιτίκα Σάλλα), το Ινστιτούτο Παδαγωγικής της Τέχνης του Πανεπιστημίου του Μονάχου ( καθηγτές Jürgen Meyer, dr. Rosa Quind) και τον Δήμο Σαμοθρακης

Δεκαήμερο καλλιτεχνικό εργαστήριο, Έκθεση των έργων και Διημερίδα με τον τίτλο:

Τέχνη στο φυσικό περιβάλλον: Σχέδιο, ζωγραφική, φωτογραφία, κατασκευές-Παιδαγωγικές εφαρμογές. Η διδασκαλία της Τέχνης στην Ελλάδα, Πνευματικό Κέντρο Νκόλαος Φαρδύς, Χώρα Σαμοθράκης

 

 

 2012 Καλλιτεχνικός Νοέμβριος Δήμου Πτολεμαίδας, εορτασμός για τα 100 χρόνια

 Συνεργασία με τον Σύλλογο δασκάλων Α΄θμιας εκπαίδευσης, Σχολή Δημοτικής Αστυνομίας, τρίωρο σεμινάριο με εργαστήριο

31.10+ 1.11 Το παιδί στη ζωγραφική ου Πικάσο, και εργαστήριο προσέγγισης της Μοντέρνας Τέχνης

Συνεργασία με τον Σύλλογο δασκάλων Β΄θμιας εκπαίδευσης, ΣχολήΔημοτικής Αστυνομίας, τρίωρο σεμινάριο με εργαστήριο

2.11. Βιωματική προσέγγιση του έργου τέχνης

4.11 Ο ρόλος του πορτρέτου στην Ιστορία των Εικαστικών Τεχνών και εργαστήρι πορτρέτου, Σχολή Δημοτικής Αστυνομίας, ανοιχτή για το κοινό.

 

 2012 Συνεργασία με το Γραφείο Α΄θμιας εκπαίδευσης Δράμας, τρίωρα σεμινάρια με εργαστήρια, Δημαρχείο Δράμας, με την συμετοχή 25 εκπαιδευτικών, στα πλαίσια της Ονειρούπολης 2012, Δήμος Δράμας

 

19.12 Διαθεματική προσέγγιση του έργου τέχνης 

20.12 Το παιδί στη ζωγραφική του Πικάσο

21.12 Ο ρόλος του πορτρέτου στην ιστορία των Εικαστικών τεχνών

 

Διαλέξεις:

 

Παρουσίαση της αρχαίας μακεδόνικης τέχνης σε έγχρωμες διαφάνειες με τον τίτλο: «Στο λυκόφως των θεών των ελλήνων: οι βασιλικοί τάφοι της Βεργίνας».

Φεβρουάριος: Το σπίτι των καλλιτεχνών, στην πλατεία του Λένμπαχ - Μό­ναχο.
Απρίλιος: Διεθνές φοιτητικό συνέδριο με τίτλο «Η Ευρώπη των επαρχιών». Αντιπροσώπευση της Ελλάδας με το θέμα της Μακεδονίας, Μόναχο.
1992 Μάρτιος, Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας: «Το σχολείο της Φαντασίας: δέκα χρόνια επιτυ­χημένης παιδαγωγικής πράξης».

1995 Απρίλιος, Α.ΣΚ.Τ. Αθήνας: «Η ανάπτυξη του σχεδίου από το μικρό παιδί στον ενήλικο».

1996 Φεβρουάριος, Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας: «Ο Πικάσο και ο κόσμος του παιδιού».

2001 Μάιος, Μουσείο του Συλλόγου Αρχαιοφίλων Αλεξανδρούπολης. Διάλεξη με θέμα: «Ο ρόλος του πορτρέτου στην ιστορία των Εικαστικών Τεχνών»

 

 

Διαλέξεις στα πλαίσια των σεμιναρίων της Ενωσης Καθηγητών Καλλιτεχνικών μαθημάτων:


1992 «Το σχολείο της Φαντασίας», «Πως να φέρω την Μοντέρνα Τέχνη κοντά στο κοινό: Επικοινωνιακή μέθο­δος ξενάγησης σε μουσείο».

2000 Ορόλος του πορτρέτου στην Ιστορία των Εικαστικών Τεχνών

2001 Οι Κυκλικές μορφές-πώς μπορούμε να παίξουμε δημιουργικά με την ιδέα του κύκλου: Προτάσεις για διδασκαλία

2002 ¨Το Εικαστικό παιχνίδι ως μέσο επικοινωνίας¨.¨Βιωματική προσέγγιση του έργου τέχνης¨

2003 Διαθεματικό Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών: Η ενότητα της καλλιτεχνικής έκφρασης, ως αντίβαρο στον κατακερματισμό των γνωστικών αντικειμένων

2005 Τα Εικαστικά στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Η φύση ως καλλιτέχνης

2008 Τα Εικαστικά στο Βαυαρικό Εκπαιδευτικό Σύστημα (Το παράδειγμα της Β΄θμιας εκπαίδευσης)

 

 

2007, 13.04., Διάλεξη στο Μόναχο Γερμανίας

 

Ημερίδα που διοργάνωσε το Κεντρικό Ινστιούτο Ιστορίας της Τέχνης (Zentral Institut für Kunstgeschichte, Akademie der bldenden Künste München, Forschungen zur Künstlerausbildung), με τον τίτλο: H Αθήνα του ποταμού Ίζαρ: Έλληνες καλλιτέχνες στο Μόναχο-Γερμανοί καλλιτέχνες στην Ελλάδα (Isar-Athen, Griechische Künstler in München-Deutsche Künstler in Griechenland, Μünchen 2008, s. 101-106), για τις Πολιτιστικές σχέσεις μεταξύ των Ακαδημιών Καλών τεχνών Αθηνών και Μονάχου.

Δάλεξη με τίτλο: Σύγχρονες ανταλλαγές φοιτητών ανάμεσα στις Ακαδημίες

Δημοσιεύθηκε στο Πρωτόκολλο της Ημερίδας και μεταφράστηκε σε τεύχος που εξέδωσε η ΑΣΚΤ Αθήνας, με θέμα τα Πρακτικά της Ημερίδας, Αθήνα 2009, σελ. 129-136.

 

 

Δημοσιεύσεις άρθρων και μεταφράσεων:

 

1989 Εφημερίδα η "Εορδαική", Πτολεμαίδα Κοζάνης

 

Δημοσίευση 3 άρθρων με βασικό θέμα την ,,Αναγκαιότητα της Τέχνης στην καθημερινή μας ζωή". Τα άρθρα βασίστηκαν στο βιβλίο: Ιστορία των αισθη­τικών θεωριών του Μονρόε Μπήρντσλεη. Τα κείμενα περιέχουν σύντομες αναπτύξεις, 1: σχετικά με τις θεωρίες περί αισθητικής του Φρίντριχ Σίλλερ, (όπως εκφράζονται μέσα από τα αισθητικά του γράμματα) με τον τίτλο: "Ο άνθρωπος είναι μόνον τότε άνθρωπος, όταν μπορεί να παίζει", 2: τις από­ψεις του Ανρύ Μπερκσόν "Για να έρθουμε σε άμεση κοινωνία με τα πράγμα­τα και τους εαυτούς μας" και 3: τη σχέση που θα πρέπει να έχουν οι πολιτι­κοί άνδρες με την τέχνη σύμφωνα με τον Πλάτωνα, με τον τίτλο: «Ο παπ­πούς μας ο Πλάτωνας».

 

1990 Περιοδικό το «Εργο», της φοιτητικής-σπουδαστικής ένωσης Φωκίδας. Ανα­δημοσίευση του άρθρου γιά τον Μπερκσόν (τεύχος 2ο) και ανταπόκριση από μία επίσκεψη στην Α. Γερμανία με τον τίτλο: «Δυτικογερμανοί μη μας ξε­χνάτε». (Ενημέρωση γιά το μεγάλο γεγονός της ένωσης των δύο Γερμανιών, τεύχος Ιο).

 

Εφημερίδα η ΓΝΩΜΗ (Ημερήσια εφημερίδα της Αλεξ/πολης - Θράκη):

 

 

1999 Άρθρο σχετικά με το Β' Διαβαλκανικό Συμπόσιο Εικαστικής Δημιουργίας που πραγματοποιήθηκε στη Σαμοθράκη από τις 4-18 Ιουλίου 1999 και στο οποίο συμμετείχαν 26 καλλιτέχνες απ' όλες τις χώρες των Βαλκανίων. Τεύ­χος 7.8.1999, σελ. 9-12

2000 Άρθρο με το τίτλο: «Ο Γρηγόρης Αζορίδης οδοιπορεί και φωτογραφίζει». Παρουσίαση της έκθεσης που διοργάνωσε το Π.Τ.Δ.Ε. στο Μουσείο του Συλλόγου Αρχαιόφιλων Αλεξανδρούπολης. Τεύχος 25.02., σελ. 16.

 

2000    «Ειρμός», Περιοδική Έκδοση για την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό, του
Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΟΡΔΑΙΑΣ, τεύχος
2, Δεκ.2000:

Άρθρα με θέμα:

«Σχετικά με την Δημιουργικότητα στο Σχολείο», σελ.10-13
«Σχετικά με την προσέγγιση του έργου τέχνης», σελ.14,15

 

2001    Περιοδικό ICONA. Τεύχος Ιανουαρίου 2001.

Άρθρο σχετικά με το Α' Πανελλήνιο Συμπόσιο Εικαστικής Δημιουργίας που πραγματοποιήθηκε στη
Σαμοθράκη, τον Ιούλιο του 2000, με τη συμμετοχή καλλιτεχνών απ'όλη την Ελλάδα. Σελ. 56-59.

 

Μεταφράσεις:

 

1992 Χάνς Ντάουχερ: «Βοηθητικά μαθήματα γιά φαντασίες του χώρου», σχετικά με τη διδασκαλία της κεντρικής προοπτικής στο γυμνάσιο. (Μικρή ιστορική αναδρομή και πρακτικά βοηθήματα με ένα σημείο φυγής, γιά την εξάσκηση μέσα στην τάξη). Ετήσια έκδοση του περιοδικού της Ενωσης Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων «Εικαστική παιδεία», τεύχος 8, σελ.60,61

Γκύντερ Οττο: «Χώρος και κλουβί», γιά το πώς κινείται ο Αλμπέρτο Τζια-κομέττι στο χώρο και στο σχέδιο. Ετήσια έκδοση του περιοδικού της Ενω­σης Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων «Εικαστική παιδεία», τεύχος 8, σελ. 62,63
Γιοχάννες Ιττεν: Από την τέχνη του χρώματος, το κείμενο με τον τίτλο: «α­ντίθεση ανοιχτού και σκούρου». Ετήσια έκδοση του περιοδικού της Ενωσης Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων «Εικαστική παιδεία», τεύχος 9, σελ. 96-101

 

 

Άρθρα στο περιοδικό Εικαστική Παιδεία, της ΄Ενωσης Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, Αθήνα

1993 Η δράση του σχολείου της φαντασίας στο Μόναχο. (Το σχολείο της φα­ντασίας είναι ένα πειραματικό σχολείο τέχνης, που ιδρύθηκε το 1981 στο Μόναχο, από τον πρώην πρόεδρο της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών Ρού­ντολφ Ζάετς. Σκοπό του έχει την ενίσχυση των δημιουργικών δυνάμεων των παιδιών του δημοτικού. Ηδη σημειώνει 20 χρόνια επιτυχημένης παιδαγωγι­κής πράξης), τεύχος 9, σελ.134-136.

2000 Η θεραπευτική επίδραση της Τέχνης στον άνθρωπο. (Σχετικά με την ιδέα της Εκθεσης των φοιτητών στο Γ.Π. Νοσοκομείο Αλεξ/πολης), τεύχος 16

2001 Ο ρόλος του πορτρέτου στην ιστορία των εικαστικών Τεχνών, τεύχος 17, σελ. 42-49

2002 Παίζοντας δημιουργικά με την ιδέα του κύκλου, τεύχος 18, σελ.

2003 Το εικαστικό παιχνίδι ως μέσο επικοινωνίας, τεύχος 19, σελ. 170-171

2003 Βήματα για την προσέγγιση του έργου τέχνης, τεύχος 19, σελ.172-176

2004 Διαθεματικό Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών-Η ενότητα της καλλιτεχνικής έκφρασης, ως αντίβαρο στον κατακερματισμό των γνωστικών αντικειμένων, τεύχος 20, σελ 76-78

2006 Η φύση ως καλλιτέχνης-Τα εικαστικά στην Περιβαλλοντική εκπαίδευση, τεύχος 22, σελ. 144-148 

2007 Τέχνη στο φυσικό περιβάλλον, τεύχος 23, σελ. 122-126

2007 Συμπόσιο Διδακτικής της Τέχνης, ΑΣΚΤ Αθήνας, 26-27.05.07/Η εικαστική αγωγή στην Α΄θμια εκπαίδευση-σύγκριση με το παράδειγμα της Γερμανίας, τεύχος 23, σελ. 157-168

 2009 Η διδασκαλία της Τέχνης στο Γερμανικό εκπαιδευτικό Σύστημα

 

Δημοσιεύσεις σε Πρακτικά Συνεδρίων και επιστημονικών  Ημερίδων:  

 

1. Πανεπιστήμιο Κρήτης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Ρέθυμνο

 

ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ, Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου, Τόμος Β΄, σελ. 951-964, Ρέθυμνο 2002:
 

 Δημιουργικά παιδιά-προβληματικά παιδιά; Η ενίσχυση της Δημιουργικότητας μέσα από τη διδασκαλία του μαθήματος της Αισθητής αγωγής (Εκαστικά). Μέθοδοι υποστήριξης.

 

2. ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ, Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου, σελ. 243-257, Ρέθυμνο 2003: 

 

 Το μάθημα της τέχνης, ως μέσο ενίσχυσης της γλωσσικής έκφρασης.

 

 

3. 16ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Δ.Ο.Ε. (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδσς-Π.Ο.Ε.Δ.), 8-9 ΜΑΊΟΥ 2002, Αλεξανδρούπολη, σελ.103-115

 

 Γ. Κέκκερης-Μ. Παυλίδου, Η διδασκαλία της Αισθητικής αγωγής μέσω Η/Υ.

 

4. Πρωτόκολλο Ημερίδας: ISAR-ATHEN, Griechische Künstler in München-Deutsche Künstler in Griechenland, München, "Aktueller Ausstausch zwischen der Akademien", 2008, s. 101-106, Zentral Institut für Kunstgeschiche-Akademie der bildenden Künste, München, Forschungen zur Künstlerausbildung.

 

5. ISAR-ATHEN: ΄Ελληνες καλλιτέχνες στο Μόναχο-Γερμανοί καλλιτέχνες στην Αθήνα,

Μετάφραση Πρακτικών Ημερίδας, ΑΣΚΤ Αθήνας, Αθήνα 2009, σελ. 129-136

 

6. ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (επιμ. Τιτίκα Σάλλα), τετρ. 23., σελ. 167-182, εκδ. Νήσος, 2011, Αθήνα (Πρακτικά Συμποσίου της ΑΣΚΤ, Ιούνιος 2007)

 

Η εικαστκή αγωγή στην Α΄θμια εκπαίδευση. Σύγκριση με το παράδειγμα της Γερμανίας.

 

7. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ, 29&30.05.2009

 

"ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΑ: ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ", σελ. 437-445

 

Παυλίδου Μ.-Σιγούρος Ι., Διαθεματικές δραστηριότητες παραγωγής λόγου, στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Ένα παράδειγμα αισθητικής παρέμβασης στο φυσικο περιβάλλον (Land art)

 

 

 

 

Μετάφραση βιβλίου:

2000 «Τα πρώτα μου μάνταλα για χρωμάτισμα», της Γκαμπριέλε Ρος και Ρόμπερτ Έρκερ, εκδόσεις Πάττλοχ, 1998. Μετάφραση Απρίλιος 2000 (αδημοσίευτο)

 

 

Συγγραφή βιβλίου:

Υπό έκδοση, από τις εκδόσεις Gutenberg:

"Δημιουργικό μάθημα της Τέχνης στο  σχολείο-Παίζοντας με τη μαγεία του κύκλου", διαθεματικές προτάσεις για διδασκαλία στα Εικαστικά, τη Μουσική και το Θεατρκό παιχνίδι.