Σχετικά με Εμένα

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑΣ ΠΑΥΛΙΔΟΥ
mpavlid@eled.duth.gr​

 

 
 
Γεννήθηκα στην Πτολεμαίδα της επαρχίας Εορδαίας, στις 13.02.1962.
 
Σπούδασα ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, από όπου αποφοίτησα το 1990. Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Απρίλιο του 1990 παρακολούθησα μαθήματα στην Ακαδημία Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου, στα πλαίσια του προγράμματος ανταλλαγών "Erasmus". Από τον Νοέμβριο του 1990 μέχρι τον Οκτώβριο του 1998 έζησα και εργαζόμουν στο Μόναχο της Γερμανίας όπου από το 1992 έως το 1996 σπούδασα Ζωγραφική και Διδακτική της Τέχνης (Kunsterziehung) στην εκεί Ακαδημία Εικαστικών Τεχνών με την οικονομική υποστήριξη του κληροδοτήματος του Σπυρίδωνος Βικάτου (της Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας). Απόκτησα το πτυχίο της καθηγήτριας της Τέχνης που προορίζεται για διδασκαλία στο Γερμανικό Gymnasium. (Lehramt fur Kunsterziehung).
Από το Χειμερινό εξάμηνο του 1992 μέχρι το Εαρινό του 1998 δίδαξα ζωγραφική στο Λαικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου (Volkshochschule, München). Από τον Νοέμβριο του 1998 διδάσκω το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής (Εικαστικά) στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου (Σχολή επιστημών αγωγής ΔΠΘ) της Θράκης που λειτουργεί στην Αλεξανδρούπολη. Από το τέλος του 2003 είμαι Ε.Ε.Π. (ανήκω στο Ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό του Πανεπιστημίου) και από το 2013 διδάσκω και στο Τμήμα Επιστημών της εκπαίδευσης στην Προσχολική ηλικία (ΤΕΕΠΗ). Είμαι υποψήφια διδάκτωρ για την Διδακτική της τέχνης στην ΑΣΚΤ Αθήνας.
 
ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ:  
 
1990 ΄Εκθεση των αποφοίτων της Α.Σ.Κ.Τ. στην Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας.
1991 Ετήσια ΄Εκθεση της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου.
1992 Ετήσια Εκθεση της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου.
1993 ΄Εκθεση του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών στη Λευκάδα, με τον τίτλο «Μοντέρνα Ελληνική Ζωγραφική».
1993 Ετήσια Εκθεση της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου.
1993 ΄Εκθεση του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών στο Ζάππειο Μέγαρο και στο Ωδείο Γλυπτών.
1995 Ετήσια ΄Εκθεση της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου.
1995 ΄Εκθεση της Αγροτικής Τράπεζας της Στουτγκάρδης, με έργα Eλλήνων καλλιτεχνών που ζoυν στον Nοτιογερμανικό χώρο.
1996 Ετήσια ΄Εκθεση της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου.
1997 ΄Εκθεση του φοραλμπεργκικού συλλόγου Φιλοξενία, στο Φελντκίρχ της Αυστρίας.
1998 ΄Εκθεση των Ελλήνων καλλιτεχνών που ζουν στο Μόναχο, Γκάσταϊκ (Gasteig), (11-20.10.19980, Μόναχο.
1998 ΄Εκθεση του Φοραλμπεργκικού συλλόγου Φιλοξενία, στο Φελντκίρχ(Feldkirch) της Αυστρίας.
1999 Συμμετοχή στο 2ο Διαβαλκανικό Συμπόσιο Εικαστικής Δημιουργίας, από τις 4-18 Ιουλίου στη Σαμοθράκη και ΄Εκθεση (Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας).
1999 ΄Εκθεση της Γερμανοελληνικής Εταιρίας Επιστημόνων του Σβέτσιγκεν (Schwetzingen) και του ΕΕΤΕ.
2000 Συμμετοχή στο Α' Πανελλήνιο Συμπόσιο Εικαστικής Δημιουργίας, από τις 14-30 Ιουλίου στη Σαμοθράκη και ΄Εκθεση (Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας).
2000 Έκθεση του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Αλεξανδρούπολης.
2001 Έκθεση του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Αλεξανδρούπολης. 
2008 Artgallery, 8 Εβρίτες καλλιτέχνες, Τρένο του Πολιτισμού, Νομαρχία Έβρου
2008 Πινακοθήκη Διδυμοτείχου, 8 Εβρίτες καλλιτέχνες, Τρένο του Πολιτισμού, Νομαρχία Έβρου
2011 Γιορτές παλιάς Ξάνθης, Δημοτική πινακοθήκη (υπαίθριος χώρος, Σεπτέμβρης, 03-11.).
2012 Σχολή Δημοτικής Αστυνομίας Πτολεμαίδας, (1-11.11), Δήμος Πτολεμαίδας για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση.
2013 Artgallery (27.03-17.04), Μάρτης της Ισότητας, ¨Τέχνη γένους θηλυκού¨
2015 Δημοτική βιβλιοθήκη Αλεξανδρούπολης (8-15.03.2015), Ζωγραφίζοντας τη Γυναίκα», Επιτροπή ισότητας των δύο φύλων
 
ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ:
 
1991 Βιβλιοθήκη της πόλης Κάουφμπόυρεν (Kaufbaeuren) Ελληνικά τοπία και σχέδια.
1994 Ελληνικό κέντρο Μονάχου.
1995 Λαϊκό Πανεπιστήμιο του Μονάχου.
2011 ArtGallery – Αλεξανδρούπολη, Αναδρομική έκθεση (22.03-5.04.2011).
2011Cafe-Bistro Elemento 41 -Αλεξανδρούπολη (11.10-13.11).
2011 Λαογραφικό Μουσείο-+Βιβλία Καφετζή, Αναδρομική έκθεση, ΦΕΞ Ξάνθης (13.12.2011-30.01.2012)
2012 Cafe-Bistro Elemento 41-Aλεξανδρούπολη (16.10-15.11)
2012 512 Gallery- Γκαλερί Έκφραση, Πτολεμαίδα ( 2-11.11.) Δήμος Πτολεμαίδας για τα 100 χρόνια.
2012 Φουαγιέ Δημαρχείου Δράμας, (19.12.2012-25.02.2013), Δήμος Δράμας.
2014 Artgallery, Kάθε μέρα η αυτοπροσωπογραφία μου, έρευνα πάνω στην απεικόνιση (11-22.02.).
2014, Cafe-Bistro Elemento 41, Έκθεση με τοπία, Αλεξανδρούπολη, (29.04-20.05.).
2015 Cafe-Bistro Elemento 41, Πρόσωπα της ψυχής, Aλεξανδρούπολη, Μάιος.
 
Διδακτικό έργο
 
Πρώτη διδακτική δραστηριότητα:
Αύγουστος 1986

Ως φοιτήτρια ακόμη, σκέφθηκα να συγκεντρώσω τα παιδιά της γενέθλιας πόλης μου και να τα διδάξω εθελοντικά. Έτσι, με την υποστήριξη του Δήμου Πτολεμαίδας, δημιουργήθηκε το «Καλοκαιρινό σχολείο ζωγραφικής», με τη συνεργασία δύο φίλων δασκάλων (Αλκιβιάδης Κούσης & Σταύρος Σταματίου). Τα μαθήματα διήρκεσαν 1 μήνα, διδάσκαμε 10 ώρες την ημέρα και εκπαιδεύσαμε 300 παιδιά, ηλικίας από 5 μέχρι 15 ετών. Στο τέλος παρουσιάσαμε 400 έργα  σε τριήμερη έκθεση στην κεντρική πλατεία της πόλης. Το σχολείο λειτούργησε εφάπαξ, και τα μαθήματα πραγματοποιήθηκαν στο Α΄ Δημοτικό σχολείο της πόλης.
 
Οκτώβριος 1986
 
Ως συνέχεια του καλοκαιρινού σχολείου και με αφορμή την έκθεση, πραγματοποιήθηκε Σεμινάριο αισθητικής αγωγής στους δασκάλους της περιοχής, σε συνεργασία με το γραφείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Εορδαίας. Το σεμινάριο διήρκεσε έναν μήνα, έγινε σε εθελοντική βάση και εκπαιδεύθηκαν 25 δάσκαλοι.
 
Οκτώβριος 1987-Ιούνιος 1988, ΧΕΝ Αθηνών
 
Διδασκαλία σε παιδιά 9-12 ετών, 2 ώρες, μια φορά την εβδομάδα, Σάββατα.
 
Νοέμβριος 1990 - Ιούλιος 1991
 
Μέσα από το πρόγραμμα Erasmus και την τετράμηνη παραμονή μου στο Μόναχο (Γενάρης-Απρίλης 1990), γοητεύθηκα από την ιδέα του Σχολείου της Φαντασίας, και θέλησα να γίνω μέρος του.
Διδασκαλία σε τρία δημοτικά σχολεία του Μονάχου, στα πλαίσια του πειραματικού σχολείου Τέχνης: «Το σχολείο της Φαντασίας».
 
Νοέμβριος 1991 - Ιούνιος 1992
 
Δίδαξα ως ωρομίσθια καθηγήτρια σε δύο τάξεις (Α΄ και Γ΄) σε ελληνικό Γυμνάσιο του Μονάχου (Albert Schweitzer Schule), από τον Οκτώβριο 1991-Ιούνιο 1992.
 
Από το 1992 έως το 1998
 
Δίδαξα ως εισηγήτρια στο Λαϊκό Πανεπιστήμιο του Μονάχου (Münchner Volkshochschule) σε τμήματα που παίρνουν μέρος γονείς μαζί με τα παιδιά τους:
«Ζωγραφίζω και κατασκευάζω»
«Σχεδιαστικά και ζωγραφικά παιχνίδια»
«Ακουαρέλα και αυγοτέμπερα» για γονείς και παιδιά.
Από το 1994 έως το 1998:
 
Δίδαξα και σε ομάδες ενηλίκων:
«Ακουαρέλα για αρχάριους και προχωρημένους»
«Ακουαρέλα για προχωρημένους», «Σπουδή πορτραίτου»
«Πώς να αναπτύξω τις ικανότητες μου στη ζωγραφική» (Παρουσίαση όλων των τεχνικών)
 Για τον σκοπό αυτό, εκπαιδεύθηκα ανάλογα από το Λαικό Πανεπιστήμιο, με 10 οκτάωρες επιμορφώσεις σε θέματα της εκπαίδευσης ενηλίκων...
 
Διοργάνωση και υλοποίηση Σεμιναρίων:
 
 
 29.08-2.09 1997, Σεμινάριο Αισθητικής Αγωγής σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ της Αθήνας, Καλλιτεχνικός Σταθμός και Μουσείο Ύδρας

 
Οργάνωσα, συντόνισα και διερμήνευσα τετραήμερο σεμινάριο, με την πρόσκληση τεσσάρων Γερμανών συναδέλφων, αποφοίτων της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου (Andreas Feiber, Monika Wenger).
Σκοπός του σεμιναρίου ήταν η παρουσίαση του γερμανικού τρόπου διδασκαλίας της Αισθητικής αγωγής, όπως εφαρμόζεται στα βαυαρικά σχολεία, η διερεύνηση εναλλακτικών τρόπων διδασκαλίας που ενισχύουν την καθολική μάθηση, η παρουσίαση του Εικαστικού προβληματισμού των σπουδών της Διδακτικής της τέχνης στην Ακαδημία Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου και η επικοινωνία.
Συνολική διάρκεια του σεμιναρίου: 30 ώρες.
Στο σεμινάριο έλαβαν μέρος: 11 φοιτητές της ΑΣΚΤ, 11 καθηγητές καλλιτεχνικών και 4 δάσκαλοι του δημοτικού από το νησί. Στη διδασκαλία έλαβαν μέρος και οι δύο από τους 4 Γερμανούς συναδέλφους- καθηγητές καλλιτεχνικών από Γυμνάσια της Βαυαρίας, οι οποίοι κλήθηκαν για το σκοπό αυτό.
Το σεμινάριο ήταν σε εθελοντική βάση και δωρεάν για τους συμμετέχοντες.
Πρακτικά του Σεμιναρίου παραδόθηκαν σε δύο τόμους, στην βιβλιοθήκη της ΑΣΚΤ.
 
1998 Σεμινάριο στη Στουτγκάρδη Γερμανίας την 13.12.1999 σε 69 Έλληνες δασκάλους
 
Τον Δεκέμβριο προσκλήθηκα από τον Συντονιστή του Ελληνικού Προξενείου στην Στουτγκάρδη, να επιμορφώσω τους Έλληνες δασκάλους που διδάσκουν στα σχολεία μητρικής γλώσσας του Κρατιδίου  Βάδης Βυρτεμβέργης, στη Γερμανία. Το σεμινάριο διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Γραφείου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ελληνικού Προξενείου της Στουτγκάρδης, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ελλήνων δασκάλων Στουτγκάρδης, ο Αριστοτέλης. Το σεμινάριο διήρκεσε 5 ώρες και αφορούσε την εισαγωγή στα στοιχεία της εικαστικής διαμόρφωσης, το σημείο, τη γραμμή, το παιχνίδι με τα διάφορα σχήματα και το χρώμα.
 
2000 Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος ΠΕΚ Καβάλας, Αλεξ/πολης
 
Δημιουργικό μάθημα της τέχνης στο δημοτικό σχολείο-Η διαθεματική διδασκαλία του μαθήματος των Εικαστικών και της Μουσικής: Σεμινάριο 24 ωρών κάθε φορά σε ομάδες 30 δασκάλων. Η μια στην Ξάνθη και η άλλη στην Αλεξ/πολη. Η σύλληψη της ιδέας και η διατύπωση του προγράμματος είναι δική μου. Τα προγράμματα υλοποιήθηκαν με τη συνεργασία της Μουσικού Σμαράγδας Χρυσοστόμου, καθηγήτριας του Μουσικού Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών και της καθηγήτριας του Π.Τ.Δ.Ε του ΑΠΘ στη Φλώρινα, Βάσως Παπαδοπούλου.
 
Συνεργάστηκα με τα ΠΕΚ Καβάλας-Αλεξανδρούπολης στα πλαίσια της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών ΠΕΟ8, με διδασκαλία, από το 2000-2007.
 
Επιμορφωτικά σεμινάρια Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, Κ.Π.Ε. Σουφλίου
 
2001 Θέατρο και εικαστικές τέχνες στην Περιβαλλοντική εκπαίδευση (30.11- 02.12.)
2002 Θερινό σχολείο για την Περιβαλλοντική εκπαίδευση (02.06.-03.07.)
2002 Φιλοσοφία και σχεδιασμός-Υλοποίηση Προγραμμάτων Π.Ε. (01-03.11.)
2002 Φιλοσοφία Π.Ε. & Σχεδιασμός-Υλοποίηση Π.Ε. (8-10.11.)
2002 Επιμόρφωση στην Περιβαλλοντική εκπαίδευση (17.02.)
2003 Σχεδιασμός-Υλοποίηση Προγραμμάτων Π.Ε. (07-09.11.)
 
Ημερίδες για το Ολοήμερο Δημοτικό σχολείο, Διεύθυνση Π.Ε.Έβρου
 
2003 Διδυμότειχο, 15.12., Εισήγηση
2003 Αλεξανδρούπολη, 17.12., Εισήγηση
 
 
2001    Μάρτιος: «Συνάντηση με έργα Τέχνης», Πτολεμαίδα
 
Συνεργασία με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πτολεμαίδας. Σεμινάριο 6 ωρών με θέμα την Βιωματική προσέγγιση του Έργου Τέχνης. Προτάσεις και παράδοση εποπτικού υλικού για τη διδασκαλία.
 
Διοργάνωση: Σαμοθράκη, Διεθνή Εικαστικά Εργαστήρια:
 
Για να φέρω την διδασκαλία της Τέχνης στο επίκεντρο, διοργάνωσα τρία Εικαστικά Εργαστήρια:
 
2003 Α΄ Διεθνές Εικαστικό Εργαστήριο, Σαμοθράκη, 20-30.06, σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ Αθήνας (καθηγήτρια Τιτίκα Σάλλα), την Ακαδημία Εικαστικών Τεχνών του Μονάχου (καθηγητή Fridhelm Klein)  και τον Δήμο Σαμοθράκης 
Δεκαήμερο καλλιτεχνικό εργαστήριο, Έκθεση των έργων και Διημερίδα με τον τίτλο:
Η διδασκαλία τη Τέχνης στην Ελλάδα-Προοπτικές. Η τέχνη στο Γερμανικό Εκπαιδευτικό Σύστημα, Πνευματικό Κέντρο Νικόλαος Φαρδύς, Χώρα Σαμοθράκης
 
  2004 Β΄ Διεθνές Εικαστικό Εργαστήριο, Σαμοθράκη, 26.06-4.07, σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ Αθήνας (καθηγήτρια Τιτίκα Σάλλα), το Ινστιτούτο Παιδαγωγικής της Τέχνης του Πανεπιστημίου του Μονάχου (καθηγητές Wolfgang Kehr, Jürgen Meyer, Ludwig Schleicher) και τον Δήμο Σαμοθράκης. 
Δεκαήμερο καλλιτεχνικό εργαστήριο, Έκθεση των έργων και Διημερίδα με τον τίτλο:
Μύθοι και καλλιτεχνική έκφραση- Γερμανία: Η εκπαίδευση των δασκάλων-Διδασκαλία της Τέχνης στην Ελλάδα, Πνευματικό Κέντρο Νικόλαος Φαρδύς, Χώρα Σαμοθράκης
 
2006, Γ΄ Διεθνές Εικαστικό Εργαστήριο, Σαμοθράκη, 18- 26.06, σε συνεργασία με την ΑΣΚΤ Αθήνας (καθηγήτρια Τιτίκα Σάλλα), το Ινστιτούτο Παδαγωγικής της Τέχνης του Πανεπιστημίου του Μονάχου ( καθηγητές Jürgen Meyer, dr. Rosa Quind) και τον Δήμο Σαμοθράκης
Δεκαήμερο καλλιτεχνικό εργαστήριο, Έκθεση των έργων και Διημερίδα με τον τίτλο:
Τέχνη στο φυσικό περιβάλλον: Σχέδιο, ζωγραφική, φωτογραφία, κατασκευές-Παιδαγωγικές εφαρμογές. Η διδασκαλία της Τέχνης στην Ελλάδα, Πνευματικό Κέντρο Νικόλαος Φαρδύς, Χώρα Σαμοθράκης
 
 
 2012 Καλλιτεχνικός Νοέμβριος Δήμου Πτολεμαίδας, εορτασμός για τα 100 Χρόνια από την απελευθέρωση.
 Συνεργασία με τον Σύλλογο δασκάλων Α΄θμιας εκπαίδευσης, Σχολή Δημοτικής Αστυνομίας, τρίωρο σεμινάριο με εργαστήριο
31.10+ 1.11 Το παιδί στη ζωγραφική του Πικάσο, και εργαστήριο προσέγγισης της Μοντέρνας Τέχνης
Συνεργασία με τον Σύλλογο δασκάλων Β΄θμιας εκπαίδευσης, Σχολή Δημοτικής Αστυνομίας, τρίωρο σεμινάριο με εργαστήριο
2.11. Βιωματική προσέγγιση του έργου τέχνης.
4.11 Ο ρόλος του πορτρέτου στην Ιστορία των Εικαστικών Τεχνών και εργαστήρι πορτρέτου.
 
 2012 Συνεργασία με το Γραφείο Α΄θμιας εκπαίδευσης Δράμας, τρίωρα σεμινάρια με εργαστήρια, Δημαρχείο Δράμας, με την συμμετοχή 25 εκπαιδευτικών, στα πλαίσια της Ονειρούπολης 2012, Δήμος Δράμας
 
19.12 Διαθεματική προσέγγιση του έργου τέχνης 
20.12 Το παιδί στη ζωγραφική του Πικάσο
21.12 Ο ρόλος του πορτρέτου στην ιστορία των Εικαστικών τεχνών.
 
Διαλέξεις:
 
1991 Φερουάριος, Το σπίτι των καλλιτεχνών (Kuenstlerhaus), στην πλατεία του Λένμπαχ(Lenbachplatz)-Μόναχο.
Παρουσίαση της αρχαίας Μακεδονικής τέχνης σε έγχρωμες διαφάνειες με τον τίτλο: «Στο λυκόφως των θεών των Ελλήνων: οι βασιλικοί τάφοι της Βεργίνας».
1992 Απρίλιος: Διεθνές φοιτητικό συνέδριο με τίτλο «Η Ευρώπη των επαρχιών». Μαζί με άλλους Έλληνες φοιτητές, αντιπροσώπευση της συμμετοχής της Ελλάδας με το θέμα της Μακεδονίας, Μόναχο.

1992 Μάρτιος, Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας: «Το σχολείο της Φαντασίας: δέκα χρόνια επιτυχημένης παιδαγωγικής πράξης».
1995 Απρίλιος, Α.ΣΚ.Τ. Αθήνας: «Η ανάπτυξη του σχεδίου από το μικρό παιδί στον ενήλικο».
1996 Φεβρουάριος, Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας: «Ο Πικάσο και ο κόσμος του παιδιού».
 
2001 Μάιος, Μουσείο του Συλλόγου Αρχαιοφίλων Αλεξανδρούπολης. Διάλεξη με θέμα: «Ο ρόλος του πορτρέτου στην ιστορία των Εικαστικών Τεχνών»
 
2001 Δεκέμβριος, Μουσείο του Συλλόγου Αρχαιοφίλων Αλεξανδρούπολης, σε συνεργασία με την ΟΜΕΡ, παράρτημα Αλεξανδρούπολης:
 
Διάλεξη με θέμα: Δημιουργικά παιδιά-Προβληματικά παιδιά; Η ενίσχυση της Δημιουργικότητας μέσα από τη διδασκαλία της Τέχνης (εικαστικά). Μέθοδοι υποστήριξης-Προτάσεις για διδασκαλία. 
 
2002 Ιανουάριος, Μουσείο του Συλλόγου Αρχαιοφίλων Αλεξανδρούπολης σε συνεργασία με την ΟΜΕΡ, παράρτημα Αλεξανδρούπολης:
 
 Διάλεξη με θέμα: Πώς μπορούμε να παίξουμε δημιουργικά με την ιδέα του κύκλου, πρακτικές προτάσεις για διδασκαλία. 
 
 
 
Διαλέξεις στα πλαίσια των σεμιναρίων της ΄Ενωσης Καθηγητών Καλλιτεχνικών μαθημάτων: - δημοσίευση στο Περιοδικό Εικαστική Παιδεία:

1992 «Το σχολείο της Φαντασίας στο Μόναχο», 
 
1993 Πώς να φέρω τη Μοντέρνα τέχνη κοντά στο κοινό: Επικοινωνιακή μέθοδος ξενάγησης σε Μουσείο.
 
2000 Ο ρόλος του πορτρέτου στην Ιστορία των Εικαστικών Τεχνών.
 
2001 Οι Κυκλικές μορφές-πώς μπορούμε να παίξουμε δημιουργικά με την ιδέα του κύκλου: Προτάσεις για διδασκαλία.
 
2002 “Το Εικαστικό παιχνίδι ως μέσο επικοινωνίας” & “Συνάντηση με έργα τέχνης: διδακτική μέθοδος προσέγγισης, με σκοπό τη βιωματική μάθηση και το αυτόνομο εικαστικό παιχνίδι”.
 
2003 Διαθεματικό Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών: Η ενότητα της καλλιτεχνικής έκφρασης, ως αντίβαρο στον κατακερματισμό των γνωστικών αντικειμένων.
 
2005 Τα Εικαστικά στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Η φύση ως καλλιτέχνης.
 
2008 Σεμινάρια Βορείου Ελλάδας-Θεσσαλονίκη. Τα Εικαστικά στο Βαυαρικό Εκπαιδευτικό Σύστημα (Το παράδειγμα της Β΄θμιας εκπαίδευσης).
 
2009 Η εικαστική αγωγή στο Γερμανικό Εκπαιδευτικό σύστημα.
 
 
2007, 13.04., Διάλεξη στο Μόναχο Γερμανίας
 
Ημερίδα που διοργάνωσε το Κεντρικό Ινστιτούτο Ιστορίας της Τέχνης (Zentral Institut für Kunstgeschichte, Akademie der bldenden Künste München, Forschungen zur Künstlerausbildung), με τον τίτλο: H Αθήνα του ποταμού Ίζαρ: Έλληνες καλλιτέχνες στο Μόναχο-Γερμανοί καλλιτέχνες στην Ελλάδα (Isar-Athen, Griechische Künstler in München-Deutsche Künstler in Griechenland, Μünchen 2008, s. 101-106), για τις Πολιτιστικές σχέσεις μεταξύ των Ακαδημιών Καλών τεχνών Αθηνών και Μονάχου.
Διάλεξη με τον τίτλο: Σύγχρονα Προγράμματα ανταλλαγών ανάμεσα στις Ακαδημίες Αθηνών και Μονάχου.
(Δημοσιεύθηκε στα Πρακτικά της Ημερίδας και μεταφράστηκε σε τεύχος που εξέδωσε η ΑΣΚΤ Αθήνας, με θέμα τα Πρακτικά της Ημερίδας, Αθήνα 2009, σελ. 129-136).
 
 
Δημοσιεύσεις άρθρων και μεταφράσεων:

 
1989 Εφημερίδα η "Εορδαική", Πτολεμαίδα Κοζάνης
 
Δημοσίευση 3 άρθρων με βασικό θέμα την ,,Αναγκαιότητα της Τέχνης στην καθημερινή μας ζωή". Τα άρθρα βασίστηκαν στο βιβλίο: Ιστορία των αισθητικών θεωριών του Μονρόε Μπήρντσλεη. Τα κείμενα περιέχουν σύντομες αναπτύξεις, 1: σχετικά με τις θεωρίες περί αισθητικής του Φρίντριχ Σίλλερ, (όπως εκφράζονται μέσα από τα «Γράμματα για την Αισθητική Διαπαιδαγώγηση του ανθρώπου») με τον τίτλο: «Ο άνθρωπος είναι μόνον τότε άνθρωπος, όταν μπορεί να παίζει», 2: τις απόψεις του Ανρύ Μπερκσόν "Για να έρθουμε σε άμεση κοινωνία με τα πράγματα και τους εαυτούς μας" και 3: τη σχέση που θα πρέπει να έχουν οι πολιτικοί άνδρες με την τέχνη σύμφωνα με τον Πλάτωνα, με τον τίτλο: «Ο παππούς μας ο Πλάτωνας».
 
1990 Περιοδικό το «΄Εργο», της φοιτητικής-σπουδαστικής ένωσης Φωκίδας.
Τεύχος 1ο, Μάρτιος, Ανταπόκριση από μία επίσκεψη στην Α. Γερμανία με τον τίτλο: «Δυτικογερμανοί μη μας ξεχνάτε». (Ενημέρωση για το μεγάλο γεγονός της ένωσης των δύο Γερμανιών, σελ. 13).
 Τεύχος 2ο, Ιούνιος, Αναδημοσίευση του άρθρου για τον Μπερκσόν (σελ. 22), Επιστολή προς τον Δήμαρχο Πτολεμαίδας (σελ. 23) 
 
Εφημερίδα η ΓΝΩΜΗ (Ημερήσια εφημερίδα της Αλεξ/πολης - Θράκη):
 
 
1999 Άρθρο σχετικά με το Β' Διαβαλκανικό Συμπόσιο Εικαστικής Δημιουργίας που πραγματοποιήθηκε στη Σαμοθράκη από τις 4-18 Ιουλίου 1999 και στο οποίο συμμετείχαν 26 καλλιτέχνες απ' όλες τις χώρες των Βαλκανίων. Τεύχος 7.8.1999, σελ. 9-12
2000 Άρθρο με το τίτλο: «Ο Γρηγόρης Αζορίδης οδοιπορεί και φωτογραφίζει». Παρουσίαση της έκθεσης που διοργάνωσε το Π.Τ.Δ.Ε. στο Μουσείο του Συλλόγου Αρχαιόφιλων Αλεξανδρούπολης. Τεύχος 25.02., σελ. 16.
 
2000    «Ειρμός», Περιοδική Έκδοση για την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό, του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΟΡΔΑΙΑΣ, τεύχος
2, Δεκ.2000:
Άρθρα με θέμα:
«Σχετικά με την Δημιουργικότητα στο Σχολείο», σελ.10-13
«Σχετικά με την προσέγγιση του έργου τέχνης», σελ.14,15
 
2001    Περιοδικό ICONA. Τεύχος Ιανουαρίου 2001.
Άρθρο: «Η Σαμοθράκη της φαντασίας και της έμπνευσης» σχετικά με το Α' Πανελλήνιο Συμπόσιο Εικαστικής Δημιουργίας που πραγματοποιήθηκε στη Σαμοθράκη, τον Ιούλιο του 2000, με τη συμμετοχή καλλιτεχνών από όλη την Ελλάδα. Σελ. 56-59.
 
Μεταφράσεις:
 
1992 Χάνς Ντάουχερ: «Βοηθητικά μαθήματα για φαντασίες του χώρου», σχετικά με τη διδασκαλία της κεντρικής προοπτικής στο γυμνάσιο. (Μικρή ιστορική αναδρομή και πρακτικά βοηθήματα με ένα σημείο φυγής, για την εξάσκηση μέσα στην τάξη). Ετήσια έκδοση του περιοδικού της ΄Ενωσης Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων «Εικαστική παιδεία», τεύχος 8, σελ.60,61
Γκύντερ ΄Οττο: «Χώρος και κλουβί», για το πώς κινείται ο Αλμπέρτο Τζια-κομέττι στο χώρο και στο σχέδιο. Ετήσια έκδοση του περιοδικού της ΄Ενωσης Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων «Εικαστική παιδεία», τεύχος 8, σελ. 62,63
Γιοχάννες ΄Ιττεν: Από την τέχνη του χρώματος, το κείμενο με τον τίτλο: «Αντίθεση ανοιχτού και σκούρου». Ετήσια έκδοση του περιοδικού της ΄Ενωσης Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων «Εικαστική παιδεία», τεύχος 9, σελ. 96-101
 
 
Άρθρα στο περιοδικό Εικαστική Παιδεία, της ΄Ενωσης Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, Αθήνα

 
1993 Η δράση του σχολείου της φαντασίας στο Μόναχο. [Το σχολείο της φαντασίας είναι ένα πειραματικό σχολείο τέχνης, που ιδρύθηκε το 1981 στο Μόναχο, από τον πρώην πρόεδρο της Ακαδημίας Εικαστικών Τεχνών Ρούντολφ Ζάετς (Rudolf Seitz). Σκοπό του έχει την ενίσχυση των δημιουργικών δυνάμεων των παιδιών του δημοτικού], τεύχος 9, σελ.134-136.
2000 Η θεραπευτική επίδραση της Τέχνης στον άνθρωπο. (Σχετικά με την ιδέα της ΄Εκθεσης των φοιτητών στο Γ.Π. Νοσοκομείο Αλεξ/πολης), τεύχος 16.
2001 Ο ρόλος του πορτρέτου στην ιστορία των εικαστικών Τεχνών, τεύχος 17, σελ. 42-49.
2002 Παίζοντας δημιουργικά με την ιδέα του κύκλου, τεύχος 18, σελ.
2003 Το εικαστικό παιχνίδι ως μέσο επικοινωνίας, τεύχος 19, σελ. 170-171.
2003 Βήματα για την προσέγγιση του έργου τέχνης, τεύχος 19, σελ.172-176.
2004 Διαθεματικό Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών-Η ενότητα της καλλιτεχνικής έκφρασης, ως αντίβαρο στον κατακερματισμό των γνωστικών αντικειμένων, τεύχος 20, σελ 76-78.
2006 Η φύση ως καλλιτέχνης-Τα εικαστικά στην Περιβαλλοντική εκπαίδευση, τεύχος 22, σελ. 144-148. 
2007 Τέχνη στο φυσικό περιβάλλον, τεύχος 23, σελ. 122-126.
2007 Συμπόσιο Διδακτικής της Τέχνης, ΑΣΚΤ Αθήνας, 26-27.05.07/Η εικαστική αγωγή στην Α΄θμια εκπαίδευση-σύγκριση με το παράδειγμα της Γερμανίας, τεύχος 23, σελ. 157-168.
 2009 Η διδασκαλία της Τέχνης στο Γερμανικό εκπαιδευτικό Σύστημα.
 
Δημοσιεύσεις σε Πρακτικά Συνεδρίων και επιστημονικών  Ημερίδων:  

 
1. Πανεπιστήμιο Κρήτης, Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Ρέθυμνο
 
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ, Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου, Τόμος Β΄, σελ. 951-964, Ρέθυμνο 2002:
 
 Δημιουργικά παιδιά-προβληματικά παιδιά; Η ενίσχυση της Δημιουργικότητας μέσα από τη διδασκαλία του μαθήματος της Αισθητής αγωγής (Εικαστικά). Μέθοδοι υποστήριξης.
 
2. ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ, Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου, σελ. 243-257, Ρέθυμνο 2003: 
 
 Το μάθημα της τέχνης, ως μέσο ενίσχυσης της γλωσσικής έκφρασης.
 
 
3. 16ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Δ.Ο.Ε. (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδσς-Π.Ο.Ε.Δ.), 8-9 ΜΑΊΟΥ 2002, Αλεξανδρούπολη, σελ.103-115
 
 Γ. Κέκκερης-Μ. Παυλίδου, Η διδασκαλία της Αισθητικής αγωγής μέσω Η/Υ.
 
4. Πρακτικά επιστημονικής Ημερίδας του Ινστιτούτου Ιστορίας της τέχνης του Πανεπιστημίου του Μονάχου: ISAR-ATHEN, Griechische Künstler in München-Deutsche Künstler in Griechenland, München,
 
 "Zeitgenoessische Ausstauschprojekte zwischen der Akademien in Muenchen und Griechenland (Teil II)", 
 
2008, s. 101-106, Zentral Institut für Kunstgeschiche-Akademie der bildenden Künste, München, Forschungen zur Künstlerausbildung.
 
5. ISAR-ATHEN: ΄Ελληνες καλλιτέχνες στο Μόναχο-Γερμανοί καλλιτέχνες στην Αθήνα,
 
Σύγχρονα Προγράμματα ανταλλαγών ανάμεσα στην Ακαδημία εικαστικών τεχνών του Μονάχου και της Ανώτατης σχολής Καλών τεχνών της Αθήνας.
 
Μετάφραση Πρακτικών Ημερίδας, ΑΣΚΤ Αθήνας, Αθήνα 2009, σελ. 129-136.
 
6. ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ, ΑΣΚΤ, ΑΘΗΝΑ, 06.2007
 
ΠΡΑΚΤΙΚΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (επιμ. Τιτίκα Σάλλα), τετρ. 23., σελ. 167-182, εκδ. Νήσος, 2011, Αθήνα 
 
Η εικαστική αγωγή στην Α΄θμια εκπαίδευση. Σύγκριση με το παράδειγμα της Γερμανίας.
 
7. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ, 29&30.05.2009
 
"ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΑ: ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ", σελ. 437-445
 
Παυλίδου Μ.-Σιγούρος Ι., Διαθεματικές δραστηριότητες παραγωγής λόγου, στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: Ένα παράδειγμα αισθητικής παρέμβασης στο φυσικό περιβάλλον (Land art).
 
8. Επιστημονική Διημερίδα Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΑΛΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑ, Σχολή επιστημών της αγωγής, Αλεξανδρούπολη, 31.05.-1.06. 2014
 
«Η έννοια του κύκλου ως σημείο σύνδεσης των γνωστικών αντικειμένων».
 
9. Επιστημονική Ημερίδα ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΑΛΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑ, Σχολή επιστημών της αγωγής, Αλεξανδρούπολη, 21.06.2015
 
«Η βιωματική προσέγγιση του έργου τέχνης στο σχολείο: Μια πολύτιμη πηγή έμπνευσης για διαθεματικές δραστηριότητες και μάθηση για όλες τις αισθήσεις».
 
10. 10ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΜΕΡ-ΔΠΘ, Αλεξανδρούπολη: «Εκπαιδεύοντας πολίτες για ένα αειφόρο μέλλον. Ο ρόλος της προσχολικής και πρώτης σχολικής εκπαίδευσης», 16-18.10.2015.
 
Πρακτικά, Τόμος Β΄: Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και διδακτικών σεναρίων, σελ. 95-104. 
 
Παυλίδου Μ., Κατσακιώρη Χ., Τσόλκα Ε.: «Γεωμετρικά μοτίβα και τέχνη στο δημοτικό σχολείο»
 
(Εισήγηση) 1ο Διεθνές επιστημονικό Συνέδριο ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Σχολή επιστημών της αγωγής, 22&23 Ιουνίου 2017, Αλεξανδρούπολη.
 
«Η σημασία των τεχνών για την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης και έκφρασης στο σχολείο, σε καιρό κρίσης» Σχολή επιστημών της αγωγής.
 
Εισηγήσεις στα πλαίσια της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ, Δομής δια βίου μάθησης, Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Νομαρχείο Αλεξανδρούπολης.
 
2018, Μάρτιος, (27.03.) «Πώς να καταλαβαίνουμε έναν άγνωστο και συναρπαστικό κόσμο: Τα έργα τέχνης».
 
2019, Φεβρουάριος, (26.02., 18:30-20:30), Ιστορίες της Γραμμής, ιστορίες που διηγούνται τα παιδιά, με αφορμή τις ζωγραφιές τους.
Έκθεση με έργα μαθητών, παρουσίαση μιας έρευνας, 25.02.-102.2019.
 
2019, Νοέμβριος (27.11., 19:00-21:00), Ο κύκλος, σύμβολο της ενότητας που υπάρχει στο Σύμπαν, και πηγή έμπνευσης για τη ζωή και το σχολείο.
Έκθεση με έργα μαθητών.
 
Άρθρα δημοσιευμένα στον διαδικτυακό ιστότοπο για τα εικαστικά, art22.gr
 

2013 Η αναγκαιότητα της τέχνης στο σχολείο

2014 Η βιωματική προσέγγιση του έργου τέχνης στο σχολείο

2014 Τέχνες, τα κλειδιά της ευτυχίας

2014  Ο κόσμος του παιδιού στη ζωγραφική του Πάμπλο Πικάσο

2015 Το σχέδιο, ένας προσωπικός τρόπος έκφρασης

2015 Ο ρόλος του πορτρέτου στην ιστορία των εικαστικών τεχνών

2016 Ο ρόλος του δασκάλου στη σημερινή κοινωνία

2017 Μια φτερωτή θεά εμπνέει την ανθρωπότητα

 
 
Μετάφραση βιβλίου:
 

2000 «Τα πρώτα μου μάνταλα για χρωμάτισμα», της Γκαμπριέλε Ρος και Ρόμπερτ Έρκερ (Gabrielle Ross & Robert Ercker), εκδόσεις Πάττλοχ(Pattloch), 1998. Μετάφραση Απρίλιος 2000 (αδημοσίευτο)
 
 
Συγγραφή βιβλίου:

Υπό έκδοση, από τις εκδόσεις Gutenberg:
"Δημιουργικό μάθημα της Τέχνης στο  σχολείο-Παίζοντας με τη μαγεία του κύκλου", διαθεματικές προτάσεις για διδασκαλία στα Εικαστικά, τη Μουσική και το Θεατρικό παιχνίδι.